De eerste dagen.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

15 December 2014 | Indonesië, Seririt

Na 7 maanden wachten en voorbereiden mochten we zaterdag 13 december ein-de-lijk op reis: Bali it is!
Eerst met een hele rits auto's vol (schoon)vaders en -moeders naar Schiphol en vanaf daar kon het avontuur beginnen.
Steph had ons om 5 uur 's nachts al ingecheckt (baas!) dus hoefden we alleen de bagage in te leveren.
Even rondgestruind en toen het vliegtuig in; lekkere stoelen met prive-tv'tjes en genoeg beenruimte.. Daar hebben we de volgende 13,5 uur in doorgebracht, was erg goed te doen gelukkig!
Vervolgens geland op Jakarta. Daar was het even racen en sjezen aangezien we binnen anderhalf uur een visum moesten aanvragen en ons paspoort laten stempelen, en we waren niet de enigen...
Onderweg naar de gate zag Marcel onze koffers nog voorbij komen op de bagageband, hier komen we later op terug..
Laatste 1,5 uur vliegen waren in een zucht voorbij dus konden we gaan wachten op de bagage.. En wachten.. En wachten.. En wachten.. Uiteindelijk hebben we 4 koffers weten te scoren en mochten we daarom ook nog een uur formuliertjes invullen bij de Garuda servicedesk omdat Marcel en ik onze koffers toch graag terug wilden :( Ze stonden nog gezellig op Jakarta AirPort!
Toch met 6 man en 4 koffers het busje in voor een betrekkelijk helse rit van 4 uur door de bergen van Bali, in de eerste versnelling bergen op waarbij we af en toe achteruit in plaats van vooruit leken te gaan.
Om half 11 's avonds kwamen we na een reis van ongeveer 26 uur aan bij villa Burung, waar James ons met een brede smile stond op te wachten met welkomstdrankjes en (zeer gewilde) sandwiches.
Uitvoerig de villa bewonderd, een klein duikje in ons zwembad genomen, meerdere malen herhaald hoe paradijselijk het hier is en toen naar bed, we zijn er eindelijk!

Vandaag, maandag, hebben we 's ochtends ook onze andere fantastische hulp Anni ontmoet, hoogzwanger van haar 2e kindje.
Zowel zij als James herkenden Nick en mij nog van 3 jaar terug!
We hebben vandaag vooral gebruikt om nog even bij te komen van de reis. De meiden hebben voornamelijk de hele dag bij het zwembad gelegen onder het genot van drankjes, e-readers en muziek, terwijl de jongens met Putu (onze chauffeur) al het beschikbare bier van Bali hebben opgekocht bij de plaatselijke groothandel voor 400.000 rupiah :):)
Na een overheerlijk avondmaal met gado gado, kip curry, tempeh en kroepoek zitten we nu, lichtelijk verbrand, heerlijk uit te buiken op het terras met een spelletje kolonisten en een alcoholische versnapering.

Morgen naar Lovina; kijken of er een paar dolfijnen zo gek zijn om met ons te zwemmen, ik ben benieuwd..
Dit was 'm voor vandaag, later in de week meer!

Veel liefs namens Marcel, Romy, Stephanie, Marvin en Nick:

Saskia.

P.S: om half 4 vanmiddag werden de koffers van Marcel en mij keurig bezorgd door een vriendelijke meneer, hoera!

• 15 December 2014 - 16:49

Maartje:

Joepie! Leuk om te lezen! En joepie dat de koffers er weer zijn....(lekker bruin geworden in een te kleine bikini dus:)!
    Veeeeeel plezier en geniet!
    XjeZus

• 15 December 2014 - 19:50

Carla:

Hoi Saskia, super leuk dat we een beetje mee kunnen genieten. Ik kijk uit naar je volgende verslag!! Groetjes aan allemaal. Carla

• 15 December 2014 - 20:11

Ria Boom:

Hoi Saskia en andere vakantiegangers,
    Wow meteen al een spannend verhaal zeg met die koffers.
    Gelukkig zijn ze al terecht.
    Klinkt allemaal fantastisch en ik zit hier best wel een beetje jaloers te zijn met mijn dikke jas aan.
    Ga natuurlijk morgenochtend verslag doen aan de kids, zullen ze leuk vinden.
    Heel veel plezier en een knuffel voor de dolfijnen.
    Groet,
    Ria

• 15 December 2014 - 20:36

Irene:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen in het paradijs:)).....Koffers gelukkig alweer terecht! Doe je een knuffel van mij aan Rocky en Rambo in Lovina!
    groetjes aan iedereen daar en lekker genieten!!!!xxxIrene

• 17 December 2014 - 14:09

Liesbeth Zon:

Heee Sas, dat klinkt fantastisch! Gek idee hoor, hier regent en waait het......veel plezier! Liesbeth