Dolfijnen, storm en oerwoud.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu Dolfijnen, storm en oerwoud.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, storm en oerwoud..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 December 2014 | Indonesië, Seririt

Nadat we de eerste dagen heerlijk hebben kunnen bijkomen van de reis was het dinsdag tijd om echt op pad te gaan.
Omdat Nick en ik 3 jaar terug met dolfijnen hebben gezwommen en de verhalen daarover blijkbaar erg goed waren, gingen we met onze favoriete chauffeur Putu naar Lovina.
Nick en ik besloten vanaf de kant te gaan toekijken, maar de rest was enthousiast en ging het bad in met Rocky en Rambo: 2 dolfijnen die werden getraind door zeer enthousiaste (en goed Engels-sprekende!) trainers.
De show bleek totaal vernieuwd. Waar wij 3 jaar terug de dolfijnen alleen mochten aanraken, mocht de rest nu zoenen, handjes/vinnen vasthouden, dansen en zelfs rijden met de dolfijnen!
Het was vanaf de kant al een zeer bijzondere ervaring, kun je nagaan hoe mijn vrienden in her bad het vonden. Ze raakten niet uitgepraat over de bijzondere ervaring die ze hadden opgedaan. Nick heeft trouwens (geen grap) 1000 foto's gemaakt, dus de liefhebber mag in januari komen kijken.. :)

Woensdag hadden we een dagje 'vrij' en ook onze staf was afwezig. Op Bali werd vandaag namelijk Gangulan gevierd; een feest waarbij volgens Hindoeïstische gebruiken wordt geloofd dat de geesten van overledenen terugkeren naar aarde.
Deze terugkeer hebben wij zeker gemerkt! Terwijl wij voor ons eigen eten aan het zorgen waren (oké, dat is niet helemaal waar.. Anni en James hadden al gekookt omdat ze bang waren dat we het niet zelf zouden kunnen :D) begon het al onheilspellend te waaien.. Het bleek Een voorbode van een gigantische regenbui die de hele tuin onder water zette. We vonden het stiekem best spannend want het ging helemaal los, compleet met storm en onweer.
Gelukkig kwam ook hier een eind aan en konden we rustig gaan slapen..

Donderdag, vandaag, hadden we een druk programma. Na een heerlijk ontbijt van onze lieve staf (hoera, ze waren er weer!) zijn we eerst met Putu naar Air Panas gereden; een plek met heilige zwavelbronnen. We waren niet de enigen, heel Bali was uitgelopen naar deze plek omdat de dag na Gangulan een relaxdag is. Mocht de pret uiteraard niet drukken. Zet Marvin en Marcel in een zwavelbad en binnen 10 tellen hebben ze nieuwe vrienden gemaakt.
Vervolgens reden in onze heerlijk frisse auto (airco!) naar Brahma Vihara Ashrama, een boeddhistisch klooster vol met prachtige trappen, gebouwen en beelden. Extra leuk was natuurlijk dat de jongens een sarong omgehangen kregen, stond ze natuurlijk fantastisch ;)
Even een snelle lunch in Lovina waar we hebben genoten van plaatselijke gerechten (plaatselijk..?) en naar de waterval. Het was de bedoeling om naar Git Git te gaan, maar we trapten in een prachtig verkooppraatje van de plaatselijke duikinstructeur en besloten we de andere kant op te gaan, naar Sekumpul.
Ze beloofden ons mooie watervallen, en die belofte kwamen ze na. Midden in het oerwoud daalden we af via zeer steile en dubieuze trappetjes naar inderdaad 5 prachtige watervallen. De lianen en het gekrijs van apen op de achtergrond maakten het plaatje compleet, een zeer indrukwekkende ervaring!
Maar toen.. De trappen weer op.. Zonder relingen de gladde stene treden betreden was een zeer pittige opgave. Gelukkig zijn wij allemaal bijzonder afgetraind en was het een eitje om binnen een uur, doorweekt van de regen (en zweet..) weer boven te komen. De meest pittige klim uit ons leven!
Eenmaal moddervrij klommen we weer bij Putu in de auto, terug naar de villa. Onderweg nog een mooie ceremonie-optocht gezien, allemaal in prachtige klederdracht.
Bij de villa gelijk aan tafel, saté ayam en nog een hoop heerlijk eten waarvan we de naam niet kunnen onthouden..

Nu is het half 2. Op dit moment zitten de kinderen van Room en mij aan een heerlijk kerstdiner op school. Heel veel plezier allemaal en vanaf hier een fijne vakantie toegewenst!

Selamat Malan, welterusten en tot over een paar dagen!
Saskia.

(Wist je dat:
- Romy op dit moment bijna het zwembad in wordt gegooid?
- Wij een ware attractie zijn voor de plaatselijke bevolking? Reuzen van mannen en blonde dames..
- Ik de meiden een taalcursus aan het geven ben? We kunnen al een aardig mondje Bahasa Indonesia.
- we vanavond werden aangevallen door 100000 ondefinieerbare vliegende beesten?
- Nick en Marcel deze vrijwel allemaal hebben vermoord met een vliegenmepper? Waar tennis allemaal niet goed voor is..

• 18 December 2014 - 20:12

Karin:

Geweldig leuk om dit te lezen, heel veel plezier nog xxx van Karin

• 19 December 2014 - 19:27

Irene:

h
    Heel leuk om ook deze avonturen weer te mogen lezen. Jullie slapen nu waarschijnlijk,ik ga zo maar eens volleyballen.Geniet maar lekker verder daar!!xxx

• 19 December 2014 - 22:03

Ed:

Goed zo lieverd. Dat is nog eens een pittige vakantie. Wat zal je lekker slapen.............

• 22 December 2014 - 22:30

Carla:

Hoi Saskia, wat leuk om weer je verslag te lezen!!!Klinkt allemaal fantastisch!