Snorkels, watervallen en Kerst in de tropen.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu Snorkels, watervallen en Kerst in de tropen.. - Reisverslag uit Seririt, Indonesië van Saskia Wolde - WaarBenJij.nu

Snorkels, watervallen en Kerst in de tropen..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 December 2014 | Indonesië, Seririt

Omdat we gister een klein probleempje hadden met het internet ben ik een dagje later met het verslag.. Ik kreeg al woedende whatsappjes dus bij deze mijn excuses ;)

Over dinsdag kan ik vrij kort zijn, we moesten flink bijkomen van onze sportieve tour dus hebben we lekker een dagje niks gedaan. Toevallig bleef de zon deze dag ook wat langer in beeld, dus dat kwam mooi uit! Marcel en Marvin zijn nog wel even met de scooter weggeweest om wat boodschappen (vuurwerk) te doen, ze hebben zich al helemaal aangepast aan het verkeer hier.

Woensdag stond de tocht naar het schildpaddeneiland op het programma. Een week eerder waren we tijdens de lunch 'meegelokt' door een prachtig verkooppraatje van een duikinstructeur, en hebben we bij hem een dag snorkelen geregeld.
Steph en ik zijn geen snorkelliefhebbers, maar ons was witte stranden beloofd waarop wij heerlijk relaxen konden, dus daar verheugden wij ons uiteraard op.
Om bij het begin te beginnen: we werden opgehaald door een busje van het duikbedrijf en begonnen aan een redelijk helse rit, met een vrij roekeloze chauffeur die het prachtig vond om lekker krap in te halen etc..
Vervolgens mochten we een bootje op, deelden we met een aantal Nederlandse en Japanse jongeren, en vaarden richting het eilandje. Voor de kust van het eilandje ging (op Steph en mij na) iedereen te water en samen met de hoestende, proestende, rochelende en blaffende instructeur, snorkelde iedereen een indrukwekkend stuk door het heldere blauwe water..
Toen iedereen na ongeveer 3 kwartier weer aan boord was, vaarden we verder naar het strand dat afgeladen vol lag met afval. Kregen we wel excuses voor, het had erg geregend en daardoor was er zoveel troep aangespoeld.
Even gepauzeerd op het "witte" strand, niet iedereen at de door hen verzorgde lunch op, aangezien de kip en tonijn de hele dag in de volle zon hadden gelegen ;)
Steph en ik bleven achter, en de rest ging nogmaals de zee in om te genieten van de prachtige vissen en het mooie koraal. Marvin was in charge off de onderwatercamera en heeft indrukwekkende beelden weten vast te leggen.
Nadat we onze Japanse vrienden uit een ander deel van de zee hadden geplukt (ze gingen niet zo hard...) vaarden we terug naar het vasteland.
Tijdens de terugweg hebben ze mij nog even de stuipen op het lijf gejaagd.. Ik ben al geen vaarliefhebber, vind boten vrij eng, maar was toch dapper mee.. Toen ging midden op zee de motor stuk! Hoera! Een dun touwtje aan een andere boot vastgemaakt en met een gezicht op onweer naar de kust gevaren.. Superleuk :( ;)
Terug naar de villa; onderweg nog even gestopt om (letterlijk) aapjes te kijken en toen lekker het zwembad in..

Donderdagochtend, 05:30 heb ik me over mijn botenangst heengezet en ben samen met Room, Steph en Hariz (tuinman) de zee op gevaren om dolfijnen in het wild te spotten.
Het was een flink stukje varen maar absoluut de moeite waard; 3 scholen dolfijnen, compleet met kleintjes, zwommen rond in zee. Ze speelden ook nog een aantal dubieuze potjes verstoppertje met ons; we spotten ze in de verte en vaarden hun kant op, en prompt verdwenen ze onder water om vervolgens een kilometer verderop weer boven te komen, enzovoort..
Gelukkig hebben we ze ook een aantal keer van dichtbij mogen aanschouwen en hebben zeker genoten van deze bijzondere tocht.
Verder verliep deze 1e Kerstdag rustig: uiteraard wel nog even een paar fotootjes met onze customized kerstmutsen gemaakt ;)
's Avonds een paar potjes 30 seconds gespeeld, altijd goed!

Vrijdag gingen er 5 op zoek naar een plek in de bergen met verschillende watervallen, waar vanaf gesprongen kon worden, etc.. Ik had mezelf een dagje vrij gegeven en verheugde me op een middagje alleen (lekker rustig;)) maar dat ging niet door.. De rest was eerder terug dan gedacht aangezien de tour niet door kon gaan vanwege de zware regenval.
Als troost hebben we onszelf toen maar getrakteerd op een lekkere massage :)

Vanmorgen gingen de jongens een tweede poging wagen, ditmaal vroeg in de ochtend omdat het weer dan altijd beter is.
De dames bleven achter in de villa om nog een paar uurtjes zon mee te pikken (hebben we wel nodig...... ;))
De jongens kwamen om 3 uur terug, helemaal uitgelaten en euforisch want zij hadden de dag van hun leven gehad. Gesprongen van watervallen waarvan de hoogste zo'n 15 meter was (brrrr) en van natuurlijke glijbanen gegleden.. Ze raakten er niet over uitgepraat! :)
Terwijl de jongens nog even lagen bij te komen in het zwembad, arriveerden er een aantal vriendinnen van Anni die ons in traditionele Balinese klederdracht kwamen hijsen.
Compleet met zware make-up, sarongs, hoofdtooien en zwaarden hebben we weer 3 miljoen foto's gemaakt in de tuin, bij het zwembad en bij het tempeltje. James vermaakte zich kostelijk en liet Marvin de meest rare poses aannemen, en wilde zelfs nog even een selfie maken :)
Daarna stikten we allemaal van de hitte, dus doken nog even het zwembad in..
Net hebben we even de teringzooi (pardon) opgeruimd en onze koffers ingepakt, want morgenmiddag vertrekken we naar villa Echo Beach in Canggu, Zuid-Bali.
Wat gaan we 'onze' villa en staff missen! We zijn 2 weken lang in de watten gelegd en moeten straks bijna alles zelf weer gaan doen.. Iedereen die in de nabije toekomst een bezoek aan Bali wil brengen, raden wij zeker aan om in villa Burung te verblijven, een heel klein stukje paradijs op aarde :)

Voor vanavond hou ik het voor gezien, ik ga lekker mijn Bintang Radler opdrinken en luisteren naar het idyllische geluid van de moesson..
Volgen jullie ons ook in Zuid-Bali?!
Liefs,
Saskia.

Wist je dat:

- wij hier vrijwel niks van Kerst hebben gemerkt? We hebben wel een erg leuke foto met Anni en James (+kerstmutsen) gemaakt en aan hun gegeven, Anni beloofde hem aan de muur van hun huis op te hangen :)
- Romy net 5 envelopjes van een oud tijdschrift heeft zitten knutselen om de fooien voor het personeel in te doen?!
- Steph de heeeeele dag kan slapen?!
- de mensen op Bali het gras naar de koe brengen, in plaats van de koe naar het gras?!
- wij erg blij zijn dat we allemaal verhalen over sneeuw in Nederland horen, terwijl wij hier de hele dag in onze badkleding lopen?!

• 27 December 2014 - 15:53

Karin:

Weer te leuk !!! Goede reis !! xxxx

• 27 December 2014 - 17:14

Carla:

Weer een prachtig verslag Saskia, ik snap je botenangst op zee volledig en dan gaat ie nog stuk ook, brrr.
    Veel plezier morgen op jullie nieuwe plek. Groetjes

• 27 December 2014 - 17:32

Ria Boom:

Hoi Saskia,
    Top verslag zeg!
    Beetje jaloers ben ik wel.
    Veel plezier in de nieuwe villa en blijf genieten.
    Groeten aan de rest,
    Ria

• 28 December 2014 - 11:31

Mike Van Der Linden:

Wat een leuk verhaal Saskia,Je kan ook wel een boek gaan schrijven je hebt er talent voor denk ik
    groeten Mike.

• 01 Januari 2015 - 17:54

Daan:

Wisten jullie dat de neushoornkever door de belgische vereniging Natuurpunt is uitgeroepen tot dier van de maand september 2007?

• 02 Januari 2015 - 10:25

Ed:

En nu wachten op het laatste verslag. Daan weet je zeker dat het Natuurpunt was? Ik dacht meer aan "t Voederplankje" uit Van der Hullukens.
    Nog veel plezier daar op Bali!